Міста сповнені руїнами, просторами-привидами. Це простори для переосмислення, переозначення, перепривласнення художни_цями, дослідни_цями, активіст_ками. Це простори для захоплення, перебудови, знищення владою, капіталом. Містян_ки зазвичай проходять повз.
Кураторка програми: Лена Сирбу
Програма демонструється мовою оригіналу з англійськими субтитрами (без українських)
ГІРКИЙ БЕТОН
Клое Сімонен, Марго Ланкон
Швейцарія, Греція / 2019, 16 хв
На світанку група друзів зустрічається на даху школи в Афінах. Це їхній ритуал. З даху відкривається вид на місто, це місце є символічним, і воно буде їхнім до наступного ранку. Фільм розповідає історію групи підлітків, що блукають периферією. Вони перетнуть місце, яке перебуває під наглядом: Еллінікон. Протягом шести десятиліть Еллінікон був єдиним аеропортом в Афінах, і він також був інфраструктурним об'єктом Олімпійських ігор. Відтоді бур’янами поросли руїни спортивних споруд. Наче закарбовані, усі знаки його минулого досі вписані в Еллінікон. Перед тим, як майданчик буде знесений і трансформований, перш ніж його пам'ять зникне, молоді люди вирішують туди потрапити.
БЕТОННІ ФОРМИ ОПОРУ
Нік Джордан
Ліван, Велика Британія / 2019, 27 хв
Фокусом документального фільму «Бетонні форми опору» є закинута «Постійна міжнародна виставка», яку спроектовав бразильський архітектор Оскар Німейєр у ліванському місті Тріполі. Фільм досліджує багатошарові теми прогресу й кризи, матеріалу й пам’яті, а також протиставляє утопічне бачення першопочаткових планів реаліям релігійного конфлікту, регіональної нестабільності та зростаючої нерівності.
ПЕРЕХІД
Фелікс Кальменсон, Рузбех Ахбарі
Вірменія / 2019, 17 хв
«Перехід» — це фільм, що торкається політичної економіки та соціальної екології прикордонних інфраструктур Південної Вірменії. Зосереджуючись на двох важливих подіях, що ілюструють головні політичні зміни в регіоні, «Перехід» спостерігає, як процеси стрімкої мілітаризації та неолібералізації видозмінюють кордони. Ці дві події — нещодавнє знищення історичної Залізниці Єреван-Баку та майбутнє створення індустріальної вільної економічної зони (ВЕЗ), запланованої на місці знищеної залізничної інфраструктури. Фільм склеює докупи суперечливі місця регіону, зокрема занедбаний аеропорт Мегрі, побудовану у радянські часи робочу шахту з видобутку міді та молібдену, церкву 16-го століття, занедбані вокзали Карчівана та Мегрі та занедбаний залізничний тунель, що з'єднував геополітичні кордони Нахічевані та Вірменії.
МИ ЧЕКАЛИ, ДОКИ НАСТАНЕ НІЧ
Венді В. Муніз, Ґільєрмо Зуейн
Домініканська Республіка / 2019, 18 хв
«Ми чекали, доки настане ніч» мандрує переоблаштованими кінотеатрами через химерні зображення та звуки і простежує практики приналежності, що уречевлюються в залишках кінотеатрів.
КОНКРЕТНИЙ І НЕЯСНИЙ
Лєра Мальченко, Олександр Ганц
Україна / 2019, 31 хв
У центрі Дніпра протягом 50 років існує покинутий готель ПАРУС. Він мав стати символом грандіозності Дніпропетровська, як батьківщини радянського вождя Леоніда Брежнєва. Але готель так ніколи і не був відкритий — його зведення зупинилося напередодні розпаду Радянського Союзу.
Починаючи з 2000 року, ПАРУС зображають як завершену будівлю на календарях, у мемах, в арт-проектах і візуалізаціях. Для багатьох дніпрян це вже символ міста, не зважаючи на те, що він недобудований.
"конкретний і неясний" досліджує різноманіття інтерпретацій готелю ПАРУС у різних аналогових та цифрових медіумах, і намагається задокументувати стан цього collective dreaming.